Prav je da se postavimo zase

Duša Hlade Zore že deveto leto pomaga ljudem, ki so nezadovoljni z obravnavo v zdravstveni ustanovi (javni ustanovi ali pri zasebnikih) ali odnosom zdravstvenega osebja. Je ena izmed trinajstih zastopnikov pacientovih pravic, ki delujejo po Sloveniji, in prav vsi imajo dovolj dela. Tudi spisek pritožb je skoraj povsod enak. Najpogosteje so kršene: pravica do primerne, kakovostne in varne zdravstvene oskrbe, pravica do spoštovanja pacientovega časa ter pravica do obveščenosti in sodelovanja. Najbolj pa, kot pravi sogovornica, sicer upokojena zdravnica, ljudi bolijo neprimeren odnos osebja, osornost, nevljudnost in vtis, da nikomur ni mar zanje.

Kakšen je postopek, da nekdo pride po nasvet k zastopniku pacientovih pravic?

Lahko pokliče po telefonu ali pride osebno na pogovor v času uradnih ur, pošlje elektronsko pošto ali pismo, v katerem opiše težave. Tisti, ki pridejo osebno, naj bi se prej naročili, da jim ni treba čakati. Rada pa vidim, da mi ljudje napišejo, kaj jih teži. Saj ni pomembno, kako je napisano, bom že razvozlala, če mi kaj ni jasno, pa pokličem in povprašam po telefonu. 

Ali k vam večkrat pridejo le po nasvet ali že s konkretnim problemom?

Naše delo se vedno začne s pojasnili ali nasveti, ko na primer nekdo ne ve, kam se obrniti, ker so mu naredili slabo protezo in podobno. Če je le mogoče, jim pojasnim stvari in jih usmerim na druge pristojne institucije.

Približno dvajset odstotkov pa je takih zadev, da sprožimo postopek za reševanje nesporazuma z zdravstvenim delavcem, na primer zdravnikom, medicinsko sestro, administratorjem, ali pa z zdravstveno ustanovo.

Nad čim se pacienti najpogosteje pritožujejo?

Kar veliko je pritožb zaradi neprimernega odnosa in slabe komunikacije. Človek je že ob prihodu v zdravstveno ustanovo bolj nervozen, bolj ranljiv, zato je tudi bolj občutljiv, kako se drugi vedejo do njega. Če naleti na sprejem, ki ni najbolj prijazen, ga lahko to res prizadene. Potem me razburjen pokliče, ko pa se pogovoriva, odide pomirjen in celo pove, da mu je odleglo. Najpomembneje je, da človeka poslušaš in slišiš in mu potem razložiš situacijo na način, da jo bo razumel.

Kako pa je s tistimi sedmimi minutami, kolikor naj bi si jih vzel zdravnik za posameznega pacienta?

Mislim, da si dober zdravnik vzame toliko časa, kolikor ga potrebuje za pacienta. Govoriva o družinskih zdravnikih, s katerimi imamo pacienti največ stikov. Zdravnik ve, kako si bo razporedil čas, in preceni, za koga potrebuje minuto več. Ljudje imajo v ordinaciji včasih občutek, da zdravniku ni mar zanje, ker gleda v računalnik in daje vtis, kot da jih ne posluša. Seveda posluša, samo pri svojem delu ima veliko opraviti z računalnikom, tako pač je.

Resnično je dobro, to velja še posebej za starejše bolnike, da se pripravimo na obisk pri zdravniku, Saj veste, kako je: doma imaš tisoč vprašanj, v ordinaciji pa se ne spomniš niti enega. Zato si doma zapišemo, kaj bi želeli vprašati. Vendar je treba upoštevati, da verjetno ne bo vedno časa za daljši pogovor, če je recimo čakalnica nabito polna …

S katerimi težavami še pridejo pacienti k vam?

Pogoste so pritožbe, ker predolgo, tudi mesec ali dva, čakajo na izvide. Uradno mora pacient izvid dobiti v osmih dneh. Res je, da nekatere laboratorijske preiskave zahtevajo več časa, pri magnetni resonanci izvid odčita samo določeni specialist, in to traja nekoliko dlje. Vendar pa mora biti pacient obveščen, kdaj lahko pričakuje izvid ali morda samo delni izvid …

Se pa dogaja, da pacient čaka in čaka, ko pa pokliče v ambulanto, mu rečejo, da bo zdravnik izvide pogledal, ko bo imel čas. To pa tudi ne gre. Ali pa mu rečejo, da če ni nič narobe, tega ne sporočajo. Ja, kako pa naj človek to ve? Seveda paciente skrbi, saj je od marsikaterega izvida odvisno njihovo nadaljnje zdravljenje. Moram reči, da so pacienti včasih kar preveč potrpežljivi.

Pripete datoteke

DU Litija

Naslov:
Jerebova ulica 3,
1270 Litija

Telefoni:
01 89 83 923
0590 32 106
040 983 988

E-mail:
info@dulitija.si

TRR: SI56 6100 0000 9412 063 pri Delavski hranilnici
Število ogledov:
1218070

© 2010-2015 Društvo upokojencev Litija | Ureja Martina Kralj, oblikovanje in postavitev Adi Slabe